Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 31 oktober 2017

Deze kaart is een gebaar....

Kerstmis nadert nu toch best wel snel. Ik ben dan ook volop bezig met het maken van kerstkaarten.
Deze kaart heb ik voor Kreatrends gemaakt met een prachtige nieuwe snijmal van Precious Marieke die ik gecombineerd heb met oudere materialen.


De vorm van de kaart heb ik gemaakt met een mal van Duch Doobadoo. De openslaande zijkanten heb ik aan de binnen- en buitenkant beplakt met dessinpapier. De kaart wordt tenslotte dichtgevouwen opgestuurd en het is dan mooier bij het uitpakken van de enveloppe.


Als de kaart opengevouwen is is het een drieluik geworden.


Op de zijkanten van het drieluik heb ik een oudere mal van Noor!design gebruikt die ik gesneden heb uit spiegelkarton.
Hierop heb ik een 3D plaatje van Precious Marieke van de serie Joyfull Christmas gezet.


In het middelste gedeelte van de drieluik heb ik het prachtige grote Ribbon frame van Precious Marieke gebruikt. Achter het gesneden frame zit spiegelkarton en hier en daar heb ik diverse items opgevuld met papier. Hiervoor heb ik stukjes papier in verschillende kleuren gesneden met de mal en die heel voorzichtig ingelegd.
De tekst komt van een clearstampsheet van Precious Marieke. Op deze sheet staan nog veel meer mooie teksten maar ook stempels die je in kan kleuren.
De notenbalk met muzieknoten komt van een clearstampsheet van Amy Design.
Onderaan deze blogpost staan alle gebruikte materialen met een link naar de webwinkel.


Ook op de andere zijkant van het drieluik heb ik een 3D plaatje gezet van hetzelfde knipvel.


Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met deze kerstkaart.
Leuk dat je weer langs bent geweest.
Graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte



4 opmerkingen:

  1. Prachtig gedaan een goed voorbeeld trouwens ook. grts leny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kerstkaart heb je gemaakt Henriëtte..heel mooi dit modelletje, het is net of de kerkdeuren opengaan...en binnenin heel mooie accentjes er allemaal op gemaakt

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen