Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 12 juli 2016

Bruidspaar, van Harte!

Vandaag wil ik een klein envelopje laten zien dat ik gemaakt heb met de leuke mal van Dutch Doobadoo Envelop Art Fold Bag.


Ik heb de mal afgetekend op een stuk cardstock, uitgeknipt, gerild  en daarna eerst afgewerkt met mooi papier uit het papierblok van Joy!crafts Romantic. Let hierbij goed op dat je het papier niet ondersteboven hebt zitten als de enveloppe eenmaal vastgeplakt is.
Met bloemen uit eigen voorraad heb ik het insteekflapje afgewerkt.
Ook heb ik een leuke tekst gevonden op de Clearstamp Banners van Joy!crafts.
Deze heb ik op een restantje van het witte cardstock gestempeld en iets golvend op de enveloppe bevestigd met 3D kit.


De andere kant van het envelopje heb ik vrij simpel gehouden. Van de mooie snijmal Flowery van Precious Marieke heb ik de bovenste bloem afgeknipt zodat er een mooie rand overblijft.


Om het strikje vast te kunnen maken heb ik met een gaatjestang twee hele kleine gaatjes gemaakt, hier het lint doorheen geregen en gestrikt.


Binnen in het envelopje is genoeg plek om een leuk kaartje te stoppen.


De maat van het kaartje is gelijk aan de lijntjes die je voor het matten van het envelopje zelf gebruikt. Het dessinpapier heb ik zelf op maat gesneden.



Het lint wat ik gebruikt heb loopt helemaal om het kaartje heen en is aan de voorkant, achter het stempelafdrukje, vastgeplakt.
Tussen het lint kan je bijvoorbeeld een financiële bijdrage voor het bruidspaar stoppen maar je kan ook gewoon op de achterkant van het kaartje een leuke boodschap voor hen schrijven.


Als laatste nog even een foto van het geheel.
Natuurlijk zijn er ook andere mogelijkheden voor het envelopje te verzinnen. Je kan er bijvoorbeeld ook een leuk tasje van maken door binnenin een lint vast te maken.
Echt een enveloppe-mal waar je meerdere kanten mee op kan!

Bedankt voor het langskomen en graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte

5 opmerkingen:

  1. Mooi setje!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeel leuk gedaan en een superleuk kadooje om te geven.

    Liefs Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super mooi Henriëtte ... Dit Dutch Doobadoomalletje is zeker heel leuk en wat heb jij prachtig papier en malletjes gebruikt ... Echt tof gemaakt !
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een schitterende set Henriette, prachtig gedaan!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen