Volgers

Zoeken in deze blog

woensdag 8 juli 2015

Kersthanger

Ben je ook al bezig met kerstkaarten maken. Ik zie een aantal het heel regelmatig doen. Heel handig voor de vooraad.
Ik zelf heb er nog niet zo heel veel gemaakt moet ik eerlijk toegeven, het zal wel last-minute werk worden bij mij.
Vandaag wil ik je toch een kerstcreatie laten zien. Joy!crafts heeft hele leuke kerstartikelen uitgebracht deze maand waar ik deze hanger mee heb gemaakt. Helaas komt deze hanger niet in mijn eigen voorraad maar gaat ie (net zoals alle kaarten en creaties die ik voor Joy!crafts maak) naar Joy!crafts als voorbeeld voor winkeliers. Maar ach, het idee is er in ieder geval.


De vormen van de hanger zijn gesneden met stencils van sterren (3 bij elkaar in een setje) die al ouder zijn maar zeker niet minder leuk.
Het papier komt van papierblok Shabby Christmas en heb is gemat door de stencils op kraft te leggen, na te tekenen en uit te knippen.
Omdat op een staande foto alles nogal klein uitvalt zijn de verschillende onderdelen nog even apart op de foto gezet voor jullie.


Met het kleinste stencil heb is de bovenste ster gesneden. Hierop is een kerstbal gezet, gemaakt met het kleinste stencil van Mery's Basic Rond in combinatie met een stempel van Clearstamps Christmas Joy.


Op de middelste ster heb is alleen een lief plaatje verwerkt. Kijk eens hoe mooi het stencil is met de geëmboste rand.


Op de grootste ster is de leuke kaars met bijpassende stempels verwerkt. Ik heb voor deze ster twee kaarsen gesneden. Er zijn 4 teksten die in dit stencil passen.
Gebruikte materialen:
6002/0084 Cutting en embossing stencil Sterren
6002/0402 Cutting en embossing stencil Basic rond
6004/0002 Clearstamps + cutting en embossing stencil Christmas Candle
6011/0319 Papierblok Shabby Christmas
6020/0019 Plakparels Grijs
6300/0328 Handmade collection Band en koord
6410/0126 Clearstamps Christmas Joy
8089/0203 Kraft

Veel plezier bij het maken van je kerstcreaties toegewenst.
Groetjes Henriëtte

16 opmerkingen:

  1. Schitterende kersthanger Henriëtte!
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige hanger Henriëtte. Misschien een suggestie om alles dubbel te maken: 1x verzinnen en dan heb je voor jezelf ook zo'n mooie creatie!!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige kersthanger!
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag hem al bij Joy en ik vind hem heel gaaf. Zo leuk om tegen de kerstdagen op te hangen! Mooi versierd.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat een mooie kersthanger Henriëtte, elke ster is een plaatje om naar te kijken.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kersthanger.
    Zeer sfeervol gemaakt met hele mooie materialen.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi gemaakt Henriëtte! Jammer dat je hem weer terug moet geven!
    H.gr. Ria.

    BeantwoordenVerwijderen

  8. Ik vind de kerst hanger erg gaaf geworden hoor ☺
    Gezellige en fijne (knutsel) week
    Liefssss Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig gemaakt, leuk idee!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap gemaakt Henriette!
    Ik moet echt nog niet aan kerst denken...dus vind ik dit echt dubbel zo knap...mooi ook hoe je de tekst in de kaarsen hebt gestempeld!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie hanger. Leuk idee!
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie hanger,Henriëtte.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Supergaaf Henriëtte....ik zou hem voor mezelf ook nog een keer maken...Hartstikke leuk om op te hangen.
    xxx Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie hanger heb je gemaakt voor Joy, daar hebben ze een mooi inspiratievoorbeeld mee binnen, gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen