Volgers

Zoeken in deze blog

maandag 27 oktober 2014

MDF Photoframe Family

Vandaag mag ik weer een blogpost op het blog van Joy!crafts verzorgen.
Deze keer heb ik geen kaart gemaakt maar de leuke MDF Photoframe Family gepimpt.


Hiervoor heb ik eerst alle randen geïnkt zodat, als ik met lijm ga werken, er geen lichte vlekken te zien zijn.
Het papier dat ik gebruikt heb komt uit het papierblok Romance.
Om het mooi op het MDF te krijgen heb ik het MDF ingesmeerd en het papier er op geplakt. Toen de lijm droog was heb ik het op maat gesneden aan de buitenkanten en het raamwerk er in gesneden.
Op de achterkant van het frame heb ik nog een stukje bruin papier geplakt dat in de opening tevoorschijn komt.


Het woord Family heb ik eerst met inkt langs de randen bewerkt en er daarna de leuke Clear Stamp Background op gestempeld wat een leuk effect geeft.
Daaronder heb ik een mooie bloemenrand van Lin en Lene geplakt waarbij ik in ieder bloem een plakparel heb gezet.
De tekst is gestempeld op wit linnenkarton met de nieuwe Clear Stamps Baroque Borders. Daarna heb ik de tekst mooi uitgeknipt en nog gemat met Kraft papier.


In de linkerhoek heb ik nog drie mooie bloemen gezet, gemaakt met oudere paarse mallen van Joy!crafs, met daaronder takjes van Bille's Flourishes


In de rechterhoek heb ik een leuk nieuw grachtenpand van Lin en Lene met daarbij een gestempelde oldtimer verwerkt.

Als laatste wil ik je het plaatje laten zien dat ik iets scheef opgeplakt en aan de randjes een beetje omgevouwen heb.
Langs de binnenkant van het fotoframe heb ik nog een bolletjes kantje verwerkt.

Gebruikte materialen:
1201/0088 Cutting, Embossing en Debossing stencil Lin en Lene Bloemenrand
1201/0096 Cutting, Embossing en Debossing stencil Lin en Lene Grachtenpand
6002/0024 Cutting en Embossing stencil Bloemen
6002/0263 Cutting en Embossing stencil Bille's Flourishes Takje
6011/0305 Papierblok Romance
6030/0001 Brads Bruin
6200/0163 MDF Photoframe Family
6300/0030 Handmade Collection Kant
6410/0301 Clear Stamp Background
6410/0307 Clear Stamps Baroque Borders
6410/0323 Clear Stamps Retro Cars
8089/0203 Kraft
8099/0001 Linnenkarton Wit
8099/0004 Linnenkarton Licht Groen

Leuk weer dat je langs bent geweest en tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte

12 opmerkingen:


  1. Wat ontzettend gaaf gepimpt dit mdf, echt super mooi
    gedaan, tof al die bloemen en je hebt ook te gek papier
    gebruikt ☺

    Gezellige en fijne nieuwe (knutsel) week ☼
    Liefssss Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat ontzettend mooi gepimt Henriëtte...petje af!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend Henriëtte, echt een gave creatie! Erg leuk om cadeau te doen of voor jezelf met een toepasselijke foto! Supermooi gemaakt!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh wat heb je dit mooi gemaakt Henriette.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gedaan, het vintage photoframe met alle mooie materialen, leuk om oude familiefoto's in te showen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. PRACHTIG Henriëtte...wat een leuke fotoframe met een prachtige foto erin...en daarbij ook hele mooie accentjes erop....TOP!!!

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Henriëtte,
    wat is dat frame mooi bewerkt. Ik vind het altijd leuk om de beschrijving van je werkwijze te lezen... zo leer ik nog iets bij :-)

    Lieve groeten,
    Annemie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henriette
    Wat een prachtig photoframe, je hebt het heel mooi bewerkt.
    Je vorige kaartje met de punch-board is schitterend en in mooie kleuren.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige creatie Henriëtte, mooi die bloemen ook!!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super gemaakt. Schitterende creatie, er is zoveel moois op te zien.
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen