Volgers

Zoeken in deze blog

zaterdag 18 maart 2017

Een kaartje, speciaal voor jou

Vandaag heb ik een stoere jongenskaart om te laten zien, gemaakt met allemaal materialen van Joy!crafts.


De basiskaart is gemaakt van zwart kraft. Ik heb hiervoor van een stuk van 21 x 15 cm aan de bovenkant 5 cm af gesneden zodat er een stuk van 21 x 10 cm overbleef. Deze heb ik gerild op 7 en 14 cm zodat, als die rillijnen gevouwen zijn er 3 delen van 7 x 10 cm overblijven.
Met papier uit papierset Out of Afrika en papierblok Wild African heb ik deze delen beplakt.


De insteekhoekjes zijn gemaakt met de leuke nieuwe mal Smile van Mery's die, als je het uit stoer papier snijdt, een heel andere uitstraling krijgt. Het plaatje wat ik gemat heb op een stukje van de afgesneden zwarte kraft komt van knipvellen set Animal Greetings.
De raffia bovenaan het kaartje heb ik met nietjes vastgezet. Hiervoor heb ik de magnetische nietmachine gebruikt waarmee je heel handig alles op de goede plaats vast kan maken zonder dat je vingers in gevaar komen.


De tekst die op Clearstamps Banners staat heb ik in 3 delen gestempeld, uitgeknipt en ook gemat op een restje zwart kraft.


Ook het laatste kaartje met tekst, waarvan de tekst uit het papierblok Wild African komt, heb ik gemat op een restje zwart kraft. Zo blijft er bijna niets over van het stuk kraft wat je afgesneden hebt.

Gebruikte materialen:
6004/0007 Cutting en embossing stencil en Clearstamps Smile
6011/0081 Papierblok Wild African
6011/0503 Papierset Out of Africa
6013/0341 Knipvellenset Animal Greetings
6200/0038 Cleaning pad clearstamps
6200/0039 Magnetische nietmachine
6200/0053 Card en envelop maker
6200/0222 Ink blending tool
6200/0232 Acrylblok 7 x 10 cm
6300/0504 Decorations raffia
6410/0410 Clearstamps Banners
6500/0201 3D kit
6500/0215 Tacky glue
6500/0217 Lijmpen
8089/0242 Kraft zwart

Leuk dat je langs bent geweest, een heel fijn weekend en tot volgende week.
Groetjes Henriëtte

6 opmerkingen:

  1. Wow dit is echt super gedaan. Wat een ontzettend leuke kaart voor een jongen heb je gemaakt. Super met al die leuke details, echt stoer ook.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave jongenskaart. Leuk model, mooie dierenprints en labels.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Karte ist wieder wunderschön geworden, ich bin begeistert
    glg Gertrude

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig mannenkaartje Henriëtte...zo leuk in deze wildlife thema....
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart Henriette, mooi model en mallen.
    Fijne zondag.

    Groetjes Karla

    BeantwoordenVerwijderen